Onnellisuus



Olen miettinyt paljon sitä, mikä tekee minut onnelliseksi. Vastauksia on monta. Perheeni ja asiat mitä teemme yhdessä, tekee minut onnelliseksi. Vain se, että istumme samassa ruokapöydässä saa minut hymyilemään. Tiedostan silloin, että minulla on ympärillä ihmisiä, jotka välittävät minusta ja jotka haluavat kuulla kaikki tyhmimmätkin juttuni.


Myös kaverini tekevät minut onnelliseksi. Minulla on kavereita sekä koulusta että harrastuksesta. Kun näen kavereitani hymyilen, koska olen onnellinen. Heidän kanssaan voin olla oma itseni ja nauraa maailman tyhmimillekin jutuille. He auttavat minua jos tarvitsen apua. Ja kaverit ovat yksi parhaista asioista mitä tiedän. Ilman heitä en olisi yhtä onnellinen.

Kuvahaun tulos haulle autumn
Vuodenajoista syksy on lempparini. Silloin puiden lehdet muuttuvat värikkäiksi ja sataa. Tämä kaikki tekee minut onnelliseksi. Rakastan sadetta, koska sen ääni on rauhoittavaa ja se tuoksuu ihanalta. Kun on kylmä voi kääriytyä vilttiin ja juoda teetä ja lukea vaikka kirjaa. Rakastan lämpimiä vaatteita ja villasukkia. Syksy  myös merkitsee sitä, että talvi tulee ja kasvit saavat talven jälkeen taas kukoistaa. 

Kuvahaun tulos haulle tee
Kiireettömyys on myös yksi asia, joka tekee minut onnelliseksi. Siksi herään aikaisin aamulla, jotta voin nauttia rauhallisesta aamusta. Kiireettömyydellä en tarkoita sitä, että makaa koko päivän sängyssä vaan sitä, että voi tehdä asioita rauhassa eikä tarvitse aina juosta paikasta toiseen pää kolmantena jalkana.


Kehut saavat myös minut onnelliseksi. Mutta ehkä vielä kehujakin enemmän se, että saan itse kehua tekee minut onnelliseksi. Ylipäätään se, että näkee miten toinen tulee onnelliseksi on mielestäni ihanaa. Tähän kaikkeen voi myös yhdistää onnistumisen. Sekä oma että toisen onnistuminen tuo minulle hyvän mielen. 

Voin sanoa että olen onnellinen. Minulla on ihana perhe ja ihanat ystävät. Saan tehdä päivästä toiseen sitä mitä rakastan ja tehdä sitä niiden ihmisten kanssa joita rakastan. Nyt on syksy ja saa käyttää lämpimiä vaatteita ja juoda teetä. Ja olen huomannut sen, että kun miettii asioita jotka tekevät onnelliseksi, tulee vain yhä enemmän onnelliseksi. Mieti tänään mikä tekee sinut onnelliseksi ja huomaa miten se tuo hymyn huulille.   

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Hymyillään enemmän, murehditaan vähemmän

Pienet merkitykselliset askeleet

Loma, se niin odotettu asia